NASTĘPNĄ
Zadanie: Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Brzeziny
Numer ogłoszenia: 398004 - 2010; data zamieszczenia: 07.12.2010
Uwaga,
- na dole strony inf. dot. przedmiaru robót.
- zmiana terminu składania ofert do dnia 30.12.2010r.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Pionki , ul. Zwycięstwa 6, 26-670 Pionki, woj. mazowieckie, tel. 048 6121514, faks 048 6121234.
* Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gmina-pionki.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Brzeziny.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Zakres inwestycji:
· Sieć kolektorów kanalizacji ciśnieniowej ścieków sanitarnych PE Ø50 - 75 - o łącznej długości L= 1244m
· Kanały boczne - przyłącza ciśnieniowe PE Ø40 szt.33 - o łącznej długości L = 1482m
· Przepompownie przydomowe - kpl. szt.33
przepompownie ścieków o następujących parametrach minimalnych:
- wydatek Q = 0,48 l/s
- wysokość podnoszenia H = 45 m
- moc silnika P = 800 W
- zasilanie prądem jednofazowym 230 V, 50 Hz
- pokrywa typu lekkiego
- średnica zbiornika D = 600 mm
· Instalacje do płukania kanałów IP - kpl. szt.2
Realizacja inwestycji dla wymienionego zakresu rzeczowego obejmuje kompleksowe wykonanie robót: - roboty przygotowawcze, - roboty ziemne, - roboty montażowe - budowa kolektorów ciśnieniowych - budowa przyłączy /kanały boczne ciśnieniowe/ - budowa pompowni przydomowych - ochrona przed korozją, - kontrola jakości..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00-8, 45.23.21.52-2, 45.23.24.40-8, 45.23.24.20-2, 45.23.24.60-4, 45.23.24.21-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.07.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Oferta winna być zabezpieczona wadium w kwocie 20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych) Szczegóły dot. wadium w SIWZ
III.2) ZALICZKI
* Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi przedstawić wykaz potwierdzający wykonanie minimum 2 robót budowlanych polegających na budowie, kanalizacji sanitarnej o wartości co najmniej 200.000,00zł - każda, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, podobnych przedmiotowi zamówienia z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone - wg załącznika do SIWZ wzór Nr 3 - ocena zostanie dokonana na podstawie przedłożonych dokumentów wg kryterium spełnia - nie spełnia
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi przedłożyć wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami - wg załącznika do SIWZ wzór Nr 4 - ocena zostanie dokonana na podstawie przedłożonych dokumentów wg kryterium spełnia - nie spełnia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi przedstawić wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wg załącznika do SIWZ wzór Nr 2.
Wśród osób wymienionych w w/w załaczniku Wykonawca, zobowiązany jest wykazać, że dysponuje podstawową kadrą do pełnienia samodzielnych funkcji w zakresie kierowania i nadzorowania robót objętym niniejszym zamówieniem, posiadającą co najmniej dwuletnie doświadczenie na stanowisku kierownika robót lub budowy oraz posiadającą uprawnienia budowlane (wymagane przez Prawo budowlane) w niżej podanych specjalnościach:
- samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - minimum 1 osoba;
- samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych- minimum 1 osoba - ocena zostanie dokonana na podstawie przedłożonych dokumentów wg kryterium spełnia - nie spełnia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi przedstawić: - informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert z którego wynika iż Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia posiada środki finansowe w kwocie nie mniejszej niż 100.000,00zł (sto tysięcy złotych) lub zdolność kredytową, co najmniej na powyższą kwotę. - opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 250.000,00 zł (dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych) .
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
- oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
*
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gmina-pionki.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Pionki, ul. Zwycięstwa 6, 26-670 Pionki..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.12.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Pionki, ul. Zwycięstwa 6, 26-670 Pionki, pok. 9.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Pytania i odpowiedzi dot. SIWZ
Pionki,dn. 08.12.2010r.
W związku z wpłynięciem do Zamawiającego pytania dot. treści SIWZ, działając na podstawie art. 38 ust. 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 i Nr 161, poz. 1078) Zamawiający udziela następującej odpowiedzi:
1. Czy w świetle zapisów znowelizowanego art. 30 Prawa Zamówień Publicznych wymienione w specyfikacji wyroby budowlane powinny spełniać wymagania wynikające z Polskich Norm przenoszących normy europejskie PN-EN (normy zharmonizowane), a w szczególności dla:
- przepompowni ścieków, wymagania normy PN-EN 12050-1:2002
- zaworów zwrotnych, wymagania normy PN-EN 12050-4:2002 ?
Odp. Wszystkie wyroby budowlane używane do wykonania przedmiotu niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego powinny odpowiadać wymogom wyrobów dopuszczalnych do obrotu i stosowanych w budownictwie w rozumieniu prawa budowlanego i innych przepisów powszechnie obowiązujących a w szczególności spełniać wymagania wynikające z Polskich Norm przenoszących normy europejskie PN-EN (normy zharmonizowane) m.in. przywołane w treści pytania wymagania norm PN-EN 12050-1:2002 dla przepompowni ścieków oraz PN-EN 12050-4:2002 dla zaworów zwrotnych.
2. W myśl art. 8 ust. 5 Ustawy o systemie oceny zgodności z dnia 30.08.2002 i jej nowelizacji z dnia 15.12.2006 zabrania się wprowadzania do użytku i do obrotu wyrobów nie posiadających oznakowania zgodności z wymaganiami zasadniczymi i szczegółowymi. Wobec powyższego, czy od wykonawcy robót będzie żądane stosowne oświadczenie na wymienioną okoliczność w odniesieniu do wyrobów opisanych w pytaniu 1 ?
Odp. Zamawiający nie będzie wymagał stosownego oświadczenia na wymienioną okoliczność, niemniej, przypominamy iż zgodnie z pkt 1. ust. wzoru oferty, Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją techniczną, obowiązującymi przepisami i normami oraz zasadami wiedzy i sztuki technicznej, a ponadto na mocy zawartej umowy z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, jak wskazuje § 7 pkt. 1
na każde żądanie Zamawiającego lub Inspektora Nadzoru, Wykonawca zobowiązany jest okazać w stosunku do:
1) zastosowanych materiałów, dokumenty potwierdzające ich dopuszczalność do obrotu i stosowania w budownictwie wymaganych przepisami prawa budowlanego,
2) do zastosowanych maszyn i urządzeń dokumenty wymagane przepisami prawa przy prowadzeniu ich do obrotu.
Pionki, dn. 13.12.2010r.
1.Czy dopuszcza się stosowanie pompowni przydomowych równoważnych do pompowni podanych jako przykład w specyfikacji przetargowej E/ONE WHO 71-92 np. pompowni domowych firmy INWAP z Brzegu typu PD PE-1xORKA-HSI wyposażonych w pompę wyporową ORKAn 5/4'' o równoważnych parametrach co pompa firmy E/ONE jak Q=0,48l/s przy H=45m, zasilanie 230V lub 400V ?
Odp. Zamawiający dopuszcza stosowanie każdej pompowni, która spełnia wszystkie wymagania minimalne wskazane w Projekcie Budowlanym oraz SWiOR. Ponadto Zamawiający przypomina, że wyroby budowlane powinny spełniać wymagania wynikające z Polskich Norm przenoszących normy europejskie PN-EN (normy zharmonizowane)
- przepompowni ścieków, wymagania normy PN-EN 12050-1:2002
- zaworów zwrotnych, wymagania normy PN-EN 12050-4:2002.
Ponadto należy dostarczyć opis techniczny proponowanych pomp.
2.Po czyjej stronie jest doprowadzenie przyłącza elektrycznego do przydomowej oczyszczalni ścieków ? Jeśli po stronie Wykonawcy, to proszę o uzupełnienie dokumentacji projektowej oraz przedmiarów i umieszczenie ich na stronie Zamawiającego.
Odp. Doprowadzenie przyłącza elektrycznego do przydomowej oczyszczalni ścieków jest po stronie właściciela nieruchomości na której zostanie posadowiona pompa.
3.Proszę o umieszczenie opinii geotechnicznej o warunkach gruntowo-wodnych dotyczącej zamówienia.
Odp. Przywołana powyżej dokumentacja geotechniczna została zamieszczona na stronie BIP Zamawiającego w zakładce załączniki.
4.Proszę o załączenie karty doboru pomp, której brakuje w dokumentacji technicznej.
Odp. W dokumentacji technicznej brak jest karty doboru pomp. Zaprojektowane pompy opisane w dokumentacji technicznej spełniają warunki wydajności dla wskazanych w dokumentacji projektowej przepompowni przydomowych i są optymalnie dobrane dla zakresu inwestycji.
5.Czy zamawiający uzna za spełnienie warunków równoważnych poprzez zastosowanie zamiast pomp wyporowych, pomp odśrodkowych o takich samych parametrach jak w dokumentacji projektowej.
Odp. Zamawiający nie dopuszcza do przetargu pomp działających w innej technologii niż wskazane w dokumentacji projektowej - pompy wyporowe.
6. Czy zamawiający uzna za spełnienie warunków równoważności poprzez zastosowanie pomp wyporowych, o takich samych parametrach jak w dokumentacji projektowej lecz o większej mocy silnika.
Odp. Zamawiający nie dopuszcza pomp o większej mocy silnika z uwagi na fakt, iż opłatami z tytułu zużycia energii elektrycznej obciążeni będą korzystający z tychże pomp. Pompy o większej mocy skutkowałyby wzrostem zużycia energii. Mieszkańcy gminy których bezpośrednio dotyczy inwestycja zaakceptowali pompy o takiej /nie wyższej/ mocy na etapie pozwolenia na budowę.
7. Proszę o wyjaśnienie sprzeczności wynikającej w umowie dotyczącej sposobu wynagrodzenia za wykonanie zadanie. Czy jest to wynagrodzenie ryczałtowe zgodnie z § 4 pkt.1, czy też wynagrodzenie kosztorysowe zgodnie z zapisem w § 6 pkt.2 ?
Odp. Wynagrodzenie za wykonanie całego przedmiotu umowy ma formę wynagrodzenia ryczałtowego - § 4 pkt.1 . Niemniej w przypadku wykonania robót w mniejszym zakresie wynagrodzenie § 4 pkt.1 zostanie pomniejszone o wartość wyliczoną na podstawie kosztorysu ofertowego i przedmiaru robót w zakresie obejmującym niewykonane roboty. Kosztorys ofertowy stanowi zatem podstawę do wyliczenia wartości przedmiotu zamówienia, który nie został zrealizowany.
W dniu 15.12.2010r. Zamawiający po konsultacji z projektantem inwestycji dokonał zmiany treści Projektu Budowalnego oraz Specyfikacji Wykonania i Odbioru Robór oraz odp. na pytanie nr 1 dot. SIWZ z dnia 13.12.2010r. Ponadto, z uwagi na dokonane zmiany wydłużony został termin składania ofert. Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia poniżej.
Pionki, dn. 16.12.2010r.
1.Opis techniczny projektu budowlano-wykonawczego (pkt. 5) przewiduje wykonanie części ciągów kanalizacyjnych metodą przewiertu sterowanego. Prosimy o podanie długości projektowanych przewiertów?
Odp. Długość przewiertów metodą przewiertu strerowanego wynosi 12m - Projekt Budowlano Wykonawczy str 13. poz. 33
2.Na jakiej długości przewiduje się zajęcie pasa drogowego ? Czy za zajęcie pasa drogowego pobierane będą opłaty?
Odp. Z uwagi na fakt iż droga przy której będzie miała miejsce realizacja inwestycji jest drogą gminną, Wykonawca będzie zwolniony z opłaty za zajęcie pasa drogowego. Z uwagi na powyższe nie określa się również długości zajęcia pasa drogowego.
Pionki, dn. 20.12.2010r.
Pyt. 1 Proszę o wskazanie trybu w jakim dojść ma do zmniejszenia zakresu robót wykonanych zgodnie z art. 6.ust. 2 ?
Pyt. 2 Czy chodzi o zmianę umowy w drodze aneksu, czy też Zamawiający wykonywał będzie inwentaryzację powykonawczą i na jej podstawie weryfikował wynagrodzenie Wykonawcy?
Odp. 1 i 2
Zamawiający dokona zmian §4 i §6 umowy wskazując jednocześnie że praktyka sądowa dopuszcza możliwość modyfikacji wynagrodzenia ryczałtowego. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia zakresu robót w zakresie 15% wartości określonej w §4 ust.1 umowy w trakcie realizacji zadania inwestycyjnego, przy czym zmniejszenie zakresu robót spowoduje zmniejszenie wynagrodzenia ryczałtowego ulegnie stosownemu zmniejszeniu o wartość, która będzie wyliczona na podstawie potwierdzonego przez Inspektora Nadzoru kosztorysu z zastosowaniem cen i stawek ujętych w kosztorysie ofertowym.
Numer ogłoszenia: 410352 - 2010; data zamieszczenia: 15.12.2010
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 398004 - 2010 data 07.12.2010 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Pionki, ul. Zwycięstwa 6, 26-670 Pionki, woj. mazowieckie, tel. 048 6121514, fax. 048 6121234.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
* Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4.
* W ogłoszeniu jest: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.12.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Pionki, ul. Zwycięstwa 6, 26-670 Pionki, pok. 9..
* W ogłoszeniu powinno być: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.12.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Pionki, ul. Zwycięstwa 6, 26-670 Pionki, pok. 9..
II.2) Tekst, który należy dodać:
* Miejsce, w którym należy dodać tekst: III.5.
* Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu: III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć: 5) próbki, opisy lub fotografie - w stosunku do proponowanych pomp.
Numer ogłoszenia: 410420 - 2010; data zamieszczenia: 15.12.2010
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 398004 - 2010 data 07.12.2010 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Pionki, ul. Zwycięstwa 6, 26-670 Pionki, woj. mazowieckie, tel. 048 6121514, fax. 048 6121234.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
* Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: II.1.3.
* W ogłoszeniu jest: Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres inwestycji: · Sieć kolektorów kanalizacji ciśnieniowej ścieków sanitarnych PE Ø50 - 75 - o łącznej długości L= 1244m · Kanały boczne - przyłącza ciśnieniowe PE Ø40 szt.33 - o łącznej długości L = 1482m · Przepompownie przydomowe jednopompowe typu E/ONE WHO71-92 - kpl. szt.33 · Instalacje do płukania kanałów IP - kpl. szt.2 Realizacja inwestycji dla wymienionego zakresu rzeczowego obejmuje kompleksowe wykonanie robót: - roboty przygotowawcze, - roboty ziemne, - roboty montażowe - budowa kolektorów ciśnieniowych - budowa przyłączy /kanały boczne ciśnieniowe/ - budowa pompowni przydomowych - ochrona przed korozją, - kontrola jakości...
* W ogłoszeniu powinno być: Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres inwestycji: · Sieć kolektorów kanalizacji ciśnieniowej ścieków sanitarnych PE Ø50 - 75 - o łącznej długości L= 1244m · Kanały boczne - przyłącza ciśnieniowe PE Ø40 szt.33 - o łącznej długości L = 1482m · Przepompownie przydomowe - szt. 33 przepompownie ścieków o następujących parametrach: - wydatek Q = 0,48 l/s - wysokość podnoszenia H = 45 m - moc silnika P = 800 W - zasilanie prądem jednofazowym 230 V, 50 Hz - pokrywa typu lekkiego - średnica zbiornika D = 600 mm Dla przeciętnej ilości ścieków z budynku jednorodzinnego wynoszącej 0,4 m³/d przyjęto pojemność całkowitą komory 0,5 0m³. Przy budynku jednorodzinnym nastąpi załączenie pompy 2 - 4 razy na dobę. Przepompownie przydomowe projektuje się z polietylenu odpornego na korozję. Całość prefabrykowana i dostarczana w komplecie z urządzeniami na budowę. Posadowienie pompowni przydomowych na rzędnej 2,35 m ppt, wprowadzenie rurociągu ciśnieniowego - 1,20 m ppt. Przyjęto pompy wyporowe z rozdrabniaczem młotkowym oraz systemem sterującym na bazie czujnika ciśnieniowego. Zasilanie prądem jednofazowym o napięciu 230 V i 50 Hz. Silnik pompy o mocy 800 W i prędkości obrotowej 1450 n/min Orurowanie ze stali nierdzewnej ø 40, zawór kulowy, armatura odcinająca ø 40. Całość kompletowana przez producenta. Doprowadzenie energii z budynku właściciela oraz przykanalik włączony w komorę przepompowni stanowi zakres prac właściciela posesji, nie ujętych dokumentacją. · Instalacje do płukania kanałów IP - kpl. szt.2 Realizacja inwestycji dla wymienionego zakresu rzeczowego obejmuje kompleksowe wykonanie robót: - roboty przygotowawcze, - roboty ziemne, - roboty montażowe - budowa kolektorów ciśnieniowych - budowa przyłączy /kanały boczne ciśnieniowe/ - budowa pompowni przydomowych - ochrona przed korozją, - kontrola jakości...
dot. przedmiaru robót
Z uwagi na brak technicznej możliwości dokonania zmian w przedmiarze robór w poz. 1.2.20 przedmiaru należy uwzględnić pompy spełniające wymagania minimalne dla pomp przewidziane w Projekcie budowlanym (pkt. 7)
NASTĘPNĄ
NIEŚCISŁOŚĆ