POPRZEDNIĄ
NASTĘPNĄ
WOJEWODA MAZOWIECKI
OBWIESZCZENIE
WOJEWODY MAZOWIECKIEGO
Na podstawie art. 11d ust. 5 i 6 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach inwestycji w zakresie dróg publicznych (tj. Dz. U. z 2008 r., nr 193, poz. 1194
z późn. zm.) oraz art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2000 r., nr 98, poz. 1071 z późn. zm.)
zawiadamiam
o wszczęciu na wniosek Zarządu Województwa Mazowieckiego, działającego za pośrednictwem pełnomocnika Pana Krzysztofa Kondraciuka, Dyrektora Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie, postępowania w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dotyczącej rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 737 realizowanej w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa istniejącego obiektu mostowego w miejscowości Poświętne przez ciek bez nazwy w km 19+792 drogi wojewódzkiej nr 737 wraz z dojazdami”.
Nieruchomości objęte inwestycją:
I. Działki znajdujące się w istniejącym pasie drogowym:
Nr 163, 149/17, 157/1, 201, Obręb Kolonia Jedlnia, jednostka ewidencyjna Pionki.
II. Działka przewidziana do trwałego zajęcia w całości pod projektowany pas drogowy:
Nr 124/1; Obręb Kolonia Jedlnia, jednostka ewidencyjna Pionki.
Zgodnie z art. 11d ust. 9 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tj. Dz. U. z 2008 r., nr 193, poz.1194 z późn. zm.) z dniem ukazania się zawiadomienia, nieruchomości stanowiące własność Skarbu Państwa bądź jednostek samorządu terytorialnego, objęte wnioskiem
o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, nie mogą być przedmiotem obrotu w rozumieniu przepisów o gospodarce nieruchomościami.
Z dniem, w którym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stanie się ostateczna, nieruchomości wydzielone liniami rozgraniczającymi teren, stają się z mocy prawa własnością Skarbu Państwa lub odpowiedniej jednostki samorządu terytorialnego za odszkodowaniem ustalonym w odrębnej decyzji (art. 12 ust. 1-6 ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych).
Według art. 19 ust. 1 cytowanej powyżej ustawy, decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, stanowi podstawę do wydania przez Wojewodę decyzji o wygaśnięciu trwałego zarządu ustanowionego na nieruchomości przeznaczonej na pas drogowy, stanowiącej własność Skarbu Państwa albo jednostki samorządu terytorialnego, z wyjątkiem przypadków, gdy trwały zarząd jest ustanowiony na rzecz właściwego zarządcy drogi, albo samorządowej jednostki organizacyjnej.
Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy i zakresem przedmiotowego zamierzenia inwestycyjnego oraz składać uwagi i zastrzeżenia przez cały czas trwania postępowania, począwszy od daty publikacji niniejszego zawiadomienia. Akta sprawy znajdują się do wglądu w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie Wydział Infrastruktury i Środowiska, Oddział w Delegaturze – Placówce Zamiejscowej w Radomiu, 26-600 Radom, ul. Żeromskiego 53 (pokój nr 205).
Wgląd w akta nie jest obowiązkowy.
Po wyżej wyznaczonym terminie sprawa zostanie rozpatrzona w oparciu o posiadane dowody i materiały.
Zgodnie z art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000r. nr 98, poz. 1071 z późn. zm.), w przypadku zawiadomienia stron przez obwieszczenie, doręczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.
WIŚ-R/IM/7119-Rd/5/09
POPRZEDNIĄ
NASTĘPNĄ
NIEŚCISŁOŚĆ